De ce ai nevoie de un site web

de ce site web

Indiferent de domeniul de activitate al afacerii tale, este obligatoriu să ai un site web. Dacă nu ești hotărât și crezi că te poți descurca și fără un site, noi, cei de la Faircrate, îți prezentăm 10 motive pentru care ai nevoie de unul!

Odată cu apariția pandemiei de Coronavirus, multe afaceri au fost forțate să se digitalizeze rapid pentru a supraviețui, dar cu toate acestea, comportamentul cumpărătorilor români a început de câțiva ani să se schimbe, adoptând din ce în ce mai mukt oportunitățile și eficiența aduse în viața lor de online. 

De exemplu, 97% din utilizatorii de internet caută în online orice mică afacere, chiar dacă plănuiesc să o viziteze la un punct de lucru fizic. Cu 27% mai mulți români au achiziționat produse sau servicii online cel puțin o dată pe lună în 2019, comparativ cu anul precedent.

Românii au cheltuit zilnic în online câte 12 milioane de euro, iar cifrele de anul acesta se așteaptă să fie mult mai mari, în contextul limitării deplasărilor și de închiderea multor magazine sau ai unor furnizori de servicii din retailul tradițional. Toți acești consumatori pot deveni și clienții tăi, cu condiția să ai o prezență în online, adică un site web.

Când îți dorești să ai succes cu afacerea ta, un site web este primul pas pentru a-ți duce business-ul la următorul nivel. Un studiu realizat în Statele Unite în 2019 cu privire la afacerile mici, dar beneficiază de un site web arată că acestea au o creștere a veniturilor de 4 ori mai mare față de anul precedent și că plănuiesc extinderea afacerii, în condițiile în care venitul adus de fiecare angajat este dublu față de business-urile fără o prezență în online.

Aceste creșteri se aplică tuturor industriilor, indiferent de domeniul de activitate. Creșterea business-ului tău începe întotdeauna cu un website. Iată 10 motive pentru care ai nevoie să-ți creezi un site optimizat și accesibil:  

Majoritatea consumatorilor nu vor lua în considerare o interacțiune cu o afacere fără un site web

În era digitală, site-ul este principalul motor al unei afaceri. De ce? Potrivit unui raport dezvoltat de eMarketer şi Starcom, în parteneriat cu GlobalWebIndex, românii petrec peste 7 ore pe zi pe laptop sau telefon, iar 95% dintre utilizatori au vârste cuprinse între 16 şi 64 de ani. Aceștia se informează, caută răspunsuri și soluții pentru oricare din nevoile lor în online. Este clar că această piață este în dezvoltare, iar consumatorii se așteaptă, mai ales în 2020, ca afacerea ta să aibă un site bine pus la punct.

U

Oamenii te caută în online

Unul dintre avantajele principale ale unui site web este că vei fi mereu acolo, exact unde clienții și potențialii clienți te caută, disponibil oricând și de oriunde.

Există un motiv mai mult decât întemeiat pentru care mariile companii investesc în realizarea unui site web optimizat SEO pentru motoarele de căutare: dacă 97% dintre consumatori se uită după un business în online, 93% din orice experiență de shopping online începe cu un motor de căutare și aproape întotdeauna cu o căutare pe Google.

Există 3,5 miliarde de căutări pe Google pe zi și chiar în acest moment, cineva interesat înecarcă să găsească exact serviciul oferit de afacerea ta. De aceea, pe lângă serviciile de creare site, Faircrate îți oferă servicii de optimizare SEO complete pentru dezvoltarea businessului tău în online: pentru a beneficia de mai mulți clienți, pentru a-ți loializa clienții existenți, a crea nevoi pentru serviciile tale și pentru a deschide oportunități prin piețe noi. 

l

Majoritatea consumatorilor utilizează site-ul web pentru a găsi și a interacționa cu un business

tât actualii, dar şi potenţialii clienţi se aşteaptă ca firma ta să aibă un site web care să le furnizeze câteva informaţii de bază şi o modalitate de contact. Site-ul companiei a devenit, din acest punct de vedere, la fel de necesar ca telefonul, acționând ca o recepție sau un birou de informații propriu, care este deschis non stop.

Dacă în 2017 consumatorii foloseau trei surse online înainte de a lua o decizie de cumpărare și peste 30% dintre aceștia renunțau imediat la orice interacțiune cu un business dacă nu avea un site web, în 2019, prezența pe prima pagină și recenziile unui business sunt elemente extrem de importante. Cu alte cuvinte, dacă nu ai un site web, nu exiști.  

d

Tranzacțiile de tip business to business din orice industrie sunt influențate de conținutul site-ului de prezentare al firmei

Majoritatea companiilor care nu au un site web motivează acest lucru prin faptul că industria lor nu are nici o legătură cu online-ul. Însă un procent de 75% dintre cumpărătorii de servicii și produse din zona B2B afirmă că site-ul producătorului sau furnizorului are un impact semnificativ asupra deciziei lor de cumpărare, iar 62% spun că pot finaliza criteriile de selecție a achiziției numai pe baza conținutului unui site web.

Mai mult de o treime din clienții B2B se așteaptă ca site-ul web al unui furnizor să fie cel mai util canal de comunicare al acestuia.  

Peste 75% din consumatori stabilesc credibilitatea unei companii în funcție de site-ul acesteia de prezentare

Când nu ai un site de prezentare al afacerii tale, consumatorii vor avea mult mai puțină încredere în tine. De asemenea, modul în care business-ul tău este prezentat în site contează foarte mult. Oamenii sunt mai dispuși să încheie parteneriate cu o companie în care au încredere, iar site-ul web este primul loc în care aceștia vor dori să verifice cine ești, cu ce te ocupi și ce anume te recomandă.

Un site cu un design învechit, cu informație greu de parcurs sau precară nu te va ajuta prea mult. Ai la dispoziție mai puțin de câteva secunde pentru a face o primă impresie vizitatorilor și pentru a le arăta ce le poți oferi. După aceste 5-10 secunde aceștia vor părăsi site-ul tău și de cele mai multe ori nu se vor mai întoarce niciodată, dacă nu găsesc în el ceea ce au nevoie.

Iată de ce pe Faircrate vei găsi un pachet complet de servicii de branding și identitate vizuală pentru a-ți putea crea o identitate proprie pentru site-ul tău, care să atragă și să convingă imediat potențialii clienți.  

w

Răspunzi rapid, corect și complet la orice întrebare legată de serviciile și produsele oferite

Acest lucru este valabil pentru site-urile de prezentare, dar și pentru magazinele oline. Oamenii vizitează site-ul tău pentru că vor să afle ceva sau să facă ceva. De aceea, se așteaptă să găsească la maxim 1-2 clickuri distanță cine ești, ce oferi și cum te pot contacta sau cum pot cumpăra. Cu cât trebuie să dea mai multe click-uri sau să deruleze paginile din site, cu atât își vor pierde răbdarea și vor abandona mai repede sesiunea.

În plus, informația corectă din site poate calma sau preveni apariția clienților nemulțumiți care pot citi oricând care sunt condițiile în care se aplică garanția unui produs sau garanția rezultatelor pentru anumite servicii, poate convinge și poate educa audiența ta, fapt ce îți va ușura și susține procesul de vânzare.  

Lupți mai ușor cu concurența

Știai că un site web te poate ajuta să lupți inclusiv împotriva competitorilor majori din industrie, dacă este optimizat SEO pentru motoarele de căutare?

De exemplu, unul dintre clienții noștri care are un site de prezentare pentru business-ul său – o clinică de terapii și tratamente de înfrumusețare – a reușit în aproximativ 12 luni, cu ajutorul unei strategii complete de marketing digital concentrată pe SEO să domine primele poziții din căutări pentru cuvintele cheie relevante.

Deși are un singur punct de lucru deschis, a detronat mulți alți competitori cu autoritate, clinici renumite, promovate de vedete locale, cu mai mulți ani de experiență și cu un număr mare de locații deschise peste tot în țară. În afară de serviciile excelente oferite, site-ul web este principalul motor care a adus în clinică în fiecare lună din ce în ce mai multe cliente. 

Nu te poți baza doar pe influența rețelelor de socializare

Crezi că nu ai nevoie de un site pentru că business-ul tău are deja o pagină de Facebook și este prezent și pe Instagram? Regulile rețelelor de socializare se schimbă permanent, fără să fii consultat înainte. De asemenea, te poți aștepta oricând ca profilul tău de business să fie închis din cauze care țin de politica de violare a unor noi reguli de care să nu fi auzit, mai ales dacă nu citești actualizările de termeni și condiții trimise de platformă.

Chiar dacă ți-ai construit în timp un număr mare de prieteni și fani, în fiecare an procentul de interacțiune al conținutului creat de companii pe pagina de Facebook cu publicul lor scade dramatic. Media reach-ului fiecărei postări sau numărul total la care ajunge o postare neplătită este de 6,4% din numărul total de aprecieri (like-uri).

În plus, este foarte dificil să ai rezultate atunci când îți concentrezi eforturile doar pe Facebook, care este o rețea de socializare și nu un mediu unde există cu adevărat intenția de cumpărare, ci mai degrabă de comunicare a opiniilor, amuzament, conectare cu prietenii șamd. Atunci când există o nevoie reală, majoritatea folosește Google.

Orice consultant de business îți va spune că nu este bine să îți pui ouăle într-un singur coș. O prezență în online doar pe Facebook, fără un site web îți crește vulnerabilitatea business-ului pe termen lung.  

*

Pierzi informații utile despre serviciile și produsele tale

Unul dintre cele mai mari avantaje ale unui site web este faptul că îți oferă posibilitatea de a afla în timp real și sincer modul în care te percep potențialii clienți și cum interacționează aceștia cu produsele sau serviciile tale.

Și în cazul unui site de prezentare, dar și al unui magazin online, poți afla profilul vizitatorilor site-ului tău, de unde vin, de pe ce dispozitiv accesează sau care sunt serviciile, produsele sau informațiile pe care le accesează mai des, prin simpla legare a site-ului tău de instrumentul gratuit Google Analytics. Toate aceste informații pe care le poți doar presupune fără aceste date îți vor permite să îți adaptezi serviciile și produsele până găsești formula ideală, baza pe care îți poți crește cu adevărat un business.

Ca bonus, poți testa, analiza și îmbunătăți oricând profitabilitatea oricărui tip de promovare online deoarece vei vedea exact de unde vin clienții tăi, cât cheltuiesc pe site sau care este proporția între clienți noi și clienți loiali business-ului tău.   

O poziționare mai bună a brandului tău

Un site web funcționează ca o platformă pentru ceea ce vrei să comunici despre compania ta și modelează percepția online asupra afacerii tale într-un mod pe care canalele de socializare nu îl pot oferi.

Un site de prezentare sau un magazin online îți permit să te poziționezi pe piață pentru a obține exact tipul de clienți căutați. În plus, îți oferă un control complet asupra modului în care îți spui povestea, prin elemente precum conținutul site-ului, culori, siglă, imagini și video. Acestea contribuie la crearea unei platforme online 100% funcțională, unică și cu care afacerea ta se poate identifica.

Un site web oferă o libertate creativă completă, care este departe de un profil uniform din diferite rețele de socializare, unde brandul tău trebuie să se supună unui format standardizat.

Pentru a crește orice business în online este nevoie de timp, de experiență și de testare permanentă, dar este imposibilă fără un site web. Așa cum spunea Bill Gates, dacă business-ul tău nu este prezent în online, în curând s-ar putea să nu mai ai un business.

Când știi exact ce îți dorești sau când nu ai nici un habar cum și de unde trebuie să începi, echipa Farircrate îți stă la dispoziție pentru a te sprijini și a-ți crea un site de prezentare sau un magazin online personalizat și adaptat în cele mai mici detalii nevoilor tale. Scrie-ne acum la [email protected].